Жертва приношення
22 листопада 2024
Хліб має велику цінність для кожної людини, а особливо для християн, адже він є символом духовної поживи, якої потребують віряни. Під час Таїнства Святого Причастя хліб і вино силою та дією Святого Духа стають істинним Тілом й істинною Кров’ю Господа нашого Ісуса Христа. Спаситель Сам встановив це Таїнство під час Тайної вечері, розділивши хліб між Своїми учнями: “Я – хліб живий, який зійшов з небес; хто їсть цей хліб, житиме вічно; хліб же, який Я дам, є Плоть Моя, яку Я віддам за життя світу” (Ін. 6: 51).
Причащаючись Святих Дарів, ми приймаємо Жертву Любові, виявлену Господом задля людей, що відкрила нам шлях до спасіння.
У православних храмах під час Літургії, у Таїнстві Євхаристії та для поминання під час проскомидії (першої частини служби) живих і померлих використовується особливий хліб, що називається просфорою. Грецьке слово προσφορά перекладається як «приношення». Адже колись перші християни приносили з собою все, що потрібно для богослужіння – хліб, вино, єлей (оливкову олію) та віск для свічок. Ці пожертви, або приношення, приймали священнослужителі, а під час їхнього освячення у молитві виголошували імена присутніх на богослужінні та їхніх рідних, які відійшли у вічність. З часом просфорою почали називати лише хліб, який використовується під час Божественної літургії. На спомин про одне з найбільших чудес Христа – насичення народу п’ятьма хлібами – під час проскомидії використовують п’ять просфор: богородичну, дев’ятичинну, за здоров'я, заупокійну та агничну. З останньої вирізають центральну частину, яка після освячення подається для причастя. Є також практика, особливо поширена у Церквах грецької традиції, використовувати для проскомидії одну просфору, яка розділяється за тим самим посвяченням на п‘ять частин.
Просфора фізично складається з двох частин: нижня частина відповідає земному складу людини, а верхня частина з печаткою відзначає духовне начало. Також дві частини символізують двоприродність Господа Ісуса Христа, як Сина Божого і Сина Людського. Частини перед випіканням готують окремо, а потім з'єднують разом, що свідчить про нерозривний зв'язок людської душі та тіла, а також є символом поєднання Божественної і людської природи Спасителя. До тіста обов’язково додають освячену воду, що свідчить про Божу благодать, та дріжджі – як символ животворчої дії Святого Духа.
Без просфори Божественна літургія не звершується, адже під виглядом хліба і вина у Таїнстві Євхаристії ми приймаємо Тіло і Кров Спасителя на відпущення гріхів і життя вічне. Наприкінці богослужіння присутнім у храмі роздають маленькі частинки, що залишилися від агничної просфори – антидор, що в перекладі з грецької означає «після дару».
Окремі менші просфори, з яких були взяті частиці при молитві за здоров‘я та за упокій, також віддаються вірним, які їх споживають після богослужіння або зберігають для споживання в інші дні, як благословення приймаючи натщесерце. У нашому храмі є спеціальна людина, що випікає просфори, але ми шукаємо побожну парафіянку, яка ми могла долучитись до цього процесу і допомагала би просфорниці.
Приватбанк
4149 6293 1322 1459
5159 3351 0939 4102
або
5169 3305 1630 1279
РГ ХРАМ СВЯТОГО ІОАНА БОГОСЛОВА
Причащаючись Святих Дарів, ми приймаємо Жертву Любові, виявлену Господом задля людей, що відкрила нам шлях до спасіння.
У православних храмах під час Літургії, у Таїнстві Євхаристії та для поминання під час проскомидії (першої частини служби) живих і померлих використовується особливий хліб, що називається просфорою. Грецьке слово προσφορά перекладається як «приношення». Адже колись перші християни приносили з собою все, що потрібно для богослужіння – хліб, вино, єлей (оливкову олію) та віск для свічок. Ці пожертви, або приношення, приймали священнослужителі, а під час їхнього освячення у молитві виголошували імена присутніх на богослужінні та їхніх рідних, які відійшли у вічність. З часом просфорою почали називати лише хліб, який використовується під час Божественної літургії. На спомин про одне з найбільших чудес Христа – насичення народу п’ятьма хлібами – під час проскомидії використовують п’ять просфор: богородичну, дев’ятичинну, за здоров'я, заупокійну та агничну. З останньої вирізають центральну частину, яка після освячення подається для причастя. Є також практика, особливо поширена у Церквах грецької традиції, використовувати для проскомидії одну просфору, яка розділяється за тим самим посвяченням на п‘ять частин.
Просфора фізично складається з двох частин: нижня частина відповідає земному складу людини, а верхня частина з печаткою відзначає духовне начало. Також дві частини символізують двоприродність Господа Ісуса Христа, як Сина Божого і Сина Людського. Частини перед випіканням готують окремо, а потім з'єднують разом, що свідчить про нерозривний зв'язок людської душі та тіла, а також є символом поєднання Божественної і людської природи Спасителя. До тіста обов’язково додають освячену воду, що свідчить про Божу благодать, та дріжджі – як символ животворчої дії Святого Духа.
Без просфори Божественна літургія не звершується, адже під виглядом хліба і вина у Таїнстві Євхаристії ми приймаємо Тіло і Кров Спасителя на відпущення гріхів і життя вічне. Наприкінці богослужіння присутнім у храмі роздають маленькі частинки, що залишилися від агничної просфори – антидор, що в перекладі з грецької означає «після дару».
Окремі менші просфори, з яких були взяті частиці при молитві за здоров‘я та за упокій, також віддаються вірним, які їх споживають після богослужіння або зберігають для споживання в інші дні, як благословення приймаючи натщесерце. У нашому храмі є спеціальна людина, що випікає просфори, але ми шукаємо побожну парафіянку, яка ми могла долучитись до цього процесу і допомагала би просфорниці.
Допомогти храму ви можете, надіславши гроші на картку через Приват24.
Приватбанк
4149 6293 1322 1459
5159 3351 0939 4102
або
5169 3305 1630 1279
РГ ХРАМ СВЯТОГО ІОАНА БОГОСЛОВА