Підстави для помилування (відео)
07 лютого 2025
Прийняття оптики Бога є початком внутрішніх змін, за якими неминуче відбувається вихід із зони комфорту, переосмислення минулого та пошук нових сенсів. Дзеркало дозволяє побачити горизонталі, але Господь кличе нас стати іконою Вічності, де діють інші закони й зворотна перспектива.
З позиції обивателя християнський світогляд може здаватись алогічним, оскільки тут не спостерігач «входить» в образ, а присутність Бога зустрічає і залучає його. У житті зазвичай домінує право сильного, проте ми знаємо, що Бог гордим противиться, а смиренним дає благодать (1 Пет. 5:5). Велетень Голіаф долається спритним Давидом, непорушні імперії сиплються, наче картковий будинок, а вчорашні кумири перетворюються на пігмеїв. Впевненість в своїй правоті, формальне виконання приписів, дотримання законів – все це не є запорукою праведності в очах Божих.

Притча про митаря і фарисея, яка читатиметься в неділю, зображає різні моделі зиґзаґів життєвого шляху. Зазначимо, що обидва вони шукали спасіння, були вдячні й жертовні, обидва, зрештою, виправдані, але наскільки різним виявляється до них ставлення. Митар розуміє, що ніяких заслуг перед Всевишнім ми не маємо. За добрі справи неможна очікувати від Нього нагороди. Все, що лишається – це сподіватися на Боже милосердя. Робити все необхідне, але розуміти, Хто дарує нам таку можливість, Кому ми вдячні і де наша жертва може статі співдією Його Любові.
Цими днями Церква починає підготовку до Великого посту співом про покаяння. Динаміка Богослужінь показує весь спектр людських гріхів та можливість їх подолання: глибиною віри, силою духу, щирістю молитви. На найближчі Літургії в суботу і неділю 8-9 лютого 2025 року на Фейсбук сторінці Іоано-Богословського храму ПЦУ приймаємо ЗАПИСКИ ОНЛАЙН. По завершенні згадуємо спочилих на панахиді.

Допомогти храму ви можете, надіславши гроші на картку через Приват24.
З позиції обивателя християнський світогляд може здаватись алогічним, оскільки тут не спостерігач «входить» в образ, а присутність Бога зустрічає і залучає його. У житті зазвичай домінує право сильного, проте ми знаємо, що Бог гордим противиться, а смиренним дає благодать (1 Пет. 5:5). Велетень Голіаф долається спритним Давидом, непорушні імперії сиплються, наче картковий будинок, а вчорашні кумири перетворюються на пігмеїв. Впевненість в своїй правоті, формальне виконання приписів, дотримання законів – все це не є запорукою праведності в очах Божих.

Притча про митаря і фарисея, яка читатиметься в неділю, зображає різні моделі зиґзаґів життєвого шляху. Зазначимо, що обидва вони шукали спасіння, були вдячні й жертовні, обидва, зрештою, виправдані, але наскільки різним виявляється до них ставлення. Митар розуміє, що ніяких заслуг перед Всевишнім ми не маємо. За добрі справи неможна очікувати від Нього нагороди. Все, що лишається – це сподіватися на Боже милосердя. Робити все необхідне, але розуміти, Хто дарує нам таку можливість, Кому ми вдячні і де наша жертва може статі співдією Його Любові.
Цими днями Церква починає підготовку до Великого посту співом про покаяння. Динаміка Богослужінь показує весь спектр людських гріхів та можливість їх подолання: глибиною віри, силою духу, щирістю молитви. На найближчі Літургії в суботу і неділю 8-9 лютого 2025 року на Фейсбук сторінці Іоано-Богословського храму ПЦУ приймаємо ЗАПИСКИ ОНЛАЙН. По завершенні згадуємо спочилих на панахиді.

Спаситель завершує Свою притчу словами: «Всякий, хто підноситься, принижений буде, а хто принижує себе, піднесеться» (Лк. 18:14). Гординя та осудження інших, розбрат і пихатість, подвійні стандарти й зневіра неодноразово ставали фатальними в історії України. Війни виграються єднанням і солідарністю, вірою в себе та інших, самозреченістю й підтримкою. Недільна притча ще раз спонукає нас уважно подивитись на себе в дзеркало душі. Чи маємо ми духовний егоїзм та самозакоханість фарисея, які змушують нас зневажати інших, принижувати їх, використовуючи це для власного виправдання чи возвеличення? Двері покаяння вже відкриті. Тепер наша відповідь, ким ми себе відчуємо: митарем чи фарисеям. Боже, будь милостивий до нас, грішних!
Допомогти храму ви можете, надіславши гроші на картку через Приват24.
Приватбанк
4149 6293 1322 1459
5159 3351 0939 4102
або
5169 3305 1630 1279
РГ ХРАМ СВЯТОГО ІОАНА БОГОСЛОВА